03 Octubre 2013

Els esportistes Ona Carbonell i Joel González presenten la 4a marxa Oxfam Intermón Trailwalker

La presentació de la nova edició del Trailwalker ha comptat amb el recolzament de representants de l'esport i de l'empresa, com DKV Seguros, patrocinador principal, i Cuatrecasas Gonçalves Pereira, empresa patrocinadora.

"És un plaer donar suport com a ambaixadora a l'Oxfam Intermón Trailwalker, ja que representa la unió entre una cosa tan important com l'esport i la solidaritat. És una de les poques proves del món que aconsegueixen unir aquests dos conceptes"

Després de l'èxit en les 3 edicions anteriors, Oxfam Intermón ha presentat avui al Museu Olímpic i de l' Esport de Barcelona per quart any consecutiu el Trailwalker, el major desafiament esportiu i solidari del món. Ona Carbonell, nedadora i medallista olímpica, i Joel González, taekondista i or olímpic, han exercit d'ambaixadors en la presentació d'aquesta nova edició, que té com a novetat principal la inauguració d'una ruta a Madrid, que s'uneix a la ja tradicional "via verda" de Girona.

El proper 26 d'abril tindrà lloc l’Oxfam Intermón Trailwalker a Catalunya (Girona), que transcorrerà per la ruta senderista "via verda" entre Olot i Sant Feliu de Guíxols, a la Costa Brava. A Madrid, el nou recorregut creuarà l'excepcional paratge natural de la Vall de Lozoya i la Serra de Guadarrama, el proper 5 de juliol.

En ambdós casos, el repte consisteix en que equips de 4 persones recorrin juntes a peu 100 quilòmetres en un temps màxim de 32 hores. Els membres de cada grup han de començar i acabar junts en un clar exemple de solidaritat i treball conjunt. Cada equip es compromet a aconseguir un mínim de 1.500 euros -en l'última edició la mitjana va ser de 2.005 euros- per donar suport als centenars de projectes que Oxfam Intermón porta a terme a Àfrica , Àsia i Amèrica Llatina.

"És un plaer donar suport com a ambaixadora a l'Oxfam Intermón Trailwalker, ja que representa la unió entre una cosa tan important com l'esport i la solidaritat. És una de les poques proves del món que aconsegueixen unir aquests dos conceptes" , ha ressaltat Ona Carbonell. "Els 777 equips que han participat fins ara avalen l'èxit d'aquesta unió. L'ampliació per primera vegada de dues edicions, una a Barcelona i una altra a Madrid, és el reflex d'aquest èxit" , ha afegit Joel González.

En aquest sentit, el director d'Oxfam Intermón a Catalunya, Francesc Mateu, ha explicat durant la presentació, en la qual també ha participat el director de la Fundació Barcelona Olímpica, Juli Pernas: "L'organització de la marxa en dos llocs amplia la possibilitat de que més persones puguin participar en la prova. Amb això podrem augmentar la recaptació per donar suport a les persones que més ho necessiten. Estem molt contents perquè ja s'han apuntat més de 190 equips (163 a la prova de Catalunya i 33 a la de Madrid), molts dels quals repeteixen, i això demostra que, malgrat la crisi, la gent segueix sent solidària".

"Quilòmetres que canvien vides"

Actualment gairebé 900 milions de persones se'n van a dormir amb la panxa buida cada dia. Tot i que el planeta produeix aliments suficients per a tothom, moltíssimes famílies segueixen subjectes a la fam i no poden sortir de la pobresa. Per això, sota el lema "Quilòmetres que canvien vides" tindrà lloc aquesta nova edició, en la qual els participants "caminaran" per canviar les vides de les persones que passen gana, facilitant el seu accés als aliments perquè puguin seguir endavant amb les seves vides d'una manera digna.

"L'esforç dels integrants dels 777 equips que fins ara han participat es tradueix en projectes amb els quals a Oxfam Intermón canviem la vida de milers persones a tot el món . Els diners recaptats s'han destinat, per exemple al Banc d'Aigua d'Etiòpia, que permet que 115.916 persones accedeixin avui a l'aigua potable, així com a la crisi alimentària del Sahel, on vam aconseguir que més de 500.000 persones sobrevisquessin a la sequera", ha explicat Mateu .

Una oportunitat per a les empreses

En total, la recaptació d'aquestes tres edicions ascendeix a 1.868.000 euros . El primer any, l'Oxfam Intermón Trailwalker va aconseguir 468.000 euros, xifra que va augmentar fins als 770.000 euros en el segon any i a 630.000 euros el 2013 .

Una part important d'aquesta suma l'han aportat més de 600 empreses que s'han sumat al repte ja sigui amb equips o amb donatius per als treballadors participants. En aquest sentit, la 4a edició de l’Oxfam Intermón Trailwalker té com a patrocinador principal a DKV Seguros i com a empresa patrocinadora a Cuatrecasas Gonçalves Pereira que fan possible que els fons que recaptin els equips es dediquin a fins solidaris, assumint els costos de l'organització de la prova.  A més a més, la prova compta amb el suport institucional de la Diputació de Girona, el Consorci Vies Verdes de Girona i Costa Brava Pirineu de Girona.

Èxit mundial

Actualment el Trailwalker se celebra a 10 països: Austràlia (4 edicions), Hong Kong, Gran Bretanya (2 edicions), Nova Zelanda, Bèlgica, Japó, França, Irlanda i l'Índia. A Espanya vam organitzar el primer Trailwalker el 2011. El 2014 serà la primera vegada que farem la prova dues vegades, a Girona i Madrid .

L’Oxfam Trailwalker es realitza des de 1986. En total, han participat 295.380 persones en 49.230 equips a tot el món. Entre tots han recaptat prop de 106 milions d’euros per a programes solidaris.

Més informació: http://oxfamintermon.org/trailwalker

Fotos de la presentació per mitjans de comunicació: http://bit.ly/16TAqN2

Contactes per mitjans de comunicació:

La Troupe Events  • Carme Muñoz  • Tel 629 722 038 • carme.munoz@latroupeevents.es