17 Març 2012

A punt de tancar inscripcions a l’Oxfam Intermón Trailwalker

El 30 de març o en arribar a 300 equips inscrits, Oxfam Intermón tanca inscripcions.

Fins al 30 de maig es podran seguir sumant donatius als equips que participen en aquesta marxa contra la pobresa.

Més de 270 equips, formats cadascun per 4 marxadors i 2 persones de suport, ja s'han apuntat a la segona edició de l’Oxfam Intermon Trailwalker, que se celebrarà els propers 5 i 6 de maig de 2012. Cada equip s'ha compromès a recaptar almenys 1.500 euros, condició per poder participar en la marxa.

l’Oxfam Intermon ha superat els 200 equips participants de la primera i espera arribar a un màxim de 300. La primera edició de Trailwalker va recaptar més de 473.000 euros. Els equips participants en la segona edición ja acumulen més de 280.000 euros.

Amb el lema “De la muntanya al mar contra la pobresa” Oxfam Intermon destinarà la recaptació a programes de desenvolupament, acció humanitària, comerç just i incidència política en més de 40 països a tot el món.

Un dels projectes en els quals treballa Oxfam Intermon és el Banc d'Aigua a Etiòpia, on les dones i nenes poden destinar fins a cinc hores al dia a anar a buscar aigua, que a més no sempre està en bones condicions. A través de l’Oxfam Intermon Trailwalker s'anima als participants d'aquest esdeveniment a caminar amb l'objectiu que les dones etíops no hàgin de fer-lo.

Gràcies al programa del Banc d'Aigua d'Etiòpia, 109.356 persones tenen accés a aigua potable i formació en higiene i sanejament, la qual cosa no només millora la seva salut i disminueix el risc de malalties, sinó que a més permet millorar les seves condicions de vida: les nenes van a escola perquè no han de caminar tantes hores per a anar a buscar aigua i les dones empren més temps en les labors agrícoles, pel que les famílies poden produir més aliments.

Sobre Oxfam Intermon

Oxfam Intermon lluita contra les causes de la pobresa, i no només contra les seves conseqüències. Per això, actua d'una manera integral en més de cinquanta països d'Àfrica, Amèrica i Àsia: coopera en gairebé 500 programes de desenvolupament i acció humanitària, fomenta el comerç just i promou campanyes de sensibilització i mobilització social.

Compta amb la col·laboració de més de 250.000 socis, donants i organitzacions, així com amb el treball estable de més de 2.000 persones, entre voluntaris i assalariats. Des de 1997 suma el seu esforç al de les altres 13 ONG d’ Oxfam Internacional per aconseguir major eficàcia en la seva tasca.

Fotos de la primera edició del Trailwalker:

Video de la segona edició del Trailwalker:

Contacte per a mitjans de comunicació:
Xavier Codony Tel: 93 214 75 42 – 650 920 368 xcodony@oxfamintermon.org