28 Maig 2013

Les empreses van aportar més del 40 % dels donatius de l'Oxfam Intermón Trailwalker

86 equips impulsats per empreses van participar en la marxa solidària i diverses firmes van patrocinar l'esdeveniment. El Trailwalker és una potent eina de recursos humans i responsabilitat social corporativa.

L'èxit de la recentment celebrada  tercera edició de l’Oxfam Intermón Trailwalker es va deure en part a l'important paper que van tenir les empreses participants en l'esdeveniment86 van ser els equips en representació de diferents firmes en la marxa solidària. L'aportació de les empreses es va elevar als 256.916 euros, la qual cosa suposaun 41 % dels ingressos del Trailwalker, ingressos que van destinats als centenars de projectes en els quals treballa l'ONG a Àfrica, Amèrica i Àsia .

En les tres edicions de l'Intermón  Oxfam Trailwalker,  més de 500 empreses es van involucrar en la iniciativa d'una o una altra forma; dels 759 equips participants, 212, és a dir, més del 25%,  eren equips d'empresa.  Aquesta marxa solidària és una potent eina de recursos humans i responsabilitat social corporativa que permet millorar la imatge interna i externa de l'empresa, ajuda a cohesionar als empleats entre si i la seva vinculació a l'empresa i enforteix els llaços de l'empresa amb la societat.

La implicació de les empreses en el Trailwalker propicia diversos beneficis tant durant l'etapa de recaptació de fons per participar com durant la celebració de l'esdeveniment. Entre d’altres, fomenta la col·laboració i la motivació com a palanques de millora personal i profesional en les organitzacions; genera influències positives, exemples d'aprenentage, coratge, esforç i servei; afavoreix nous escenaris de compromís, confiança i proactividad; aporta pràctiques, eines i polítiques de desenvolupament emocional per afrontar amb major concsciència problemes i oportunitats; forma emocions col·lectives; potencia la intel·ligència emocional dels equips, i incrementa el bon clima laboral i les relacions saludables, productives i sostenibles, claus en entorns de pressió.

Josep Santacreu, conseller delegat de DKV Seguros, va ser un dels directius d'empresa que va viure la sortida del Trailwalker en primera persona. "La sensació és molt intensa -explica-, col · laborem amb Oxfam Intermón des de fa molts anys, però no tots els projectes tenen aquesta part d'evidència i experiència personal. En veure els equips, que han fet l'esforç de recaptar fons per arribar aquí , i el moment d'il · lusió i de passió que hi havia a la sortida, és molt gratificant per a un espònsor.

Per la seva banda, Àngel Font, director de recursos humans de la Fundació La Caixa comenta que "el Trailwalker afegeix valor des del punt de vista intern. Ha estat un gran projecte de cohesió d'equips i una gran oportunitat per ajuntar-nos. És una dinàmica que, des del punt de vista de la gestió de les persones, ens ha anat molt bé, i més, sabent que col · laborem amb una gran causa".

En la present edició, els 8 equips presentats per Cuatrecasas Gonçalves Pereira, van recaptar més de 18.000 €;Hypra també va aconseguir formar 8 equips, que van reunir donacions que van superar els 12.000 €; General Electric,amb 3 equips, va sumar 10.200 €; els 4 equips d'Hewlett Packard, 8.600 €, i els 3 de DHL Exel Supply Chain van passar dels 7.000 €;. Fundació La Caixa  i Xerox s'uneixen a la llista d'empreses amb 3 equips, mentre que el que representava a Cisco va ser el segon equip que va aconseguir una major recaptació, gairebé 5.500 €. A més de participar amb 2 equips, el patrocinador principal DKV Seguros va lliurar 50.000 euros per l'organización del Trailwalker.

Precisament, i entre altres iniciatives destacades, DKV  Seguros va convocar a Facebook un concurs de videos per aconseguir la donació que donava dret a participar en la marxa;  Cinesa  va difondre l'espot del Trailwalker en més de 500 sales d'Espanya o Sant  Aniol va aportar 20 palés d'aigua per a la seva distribució durant l'esdeveniment.

L'Intermón  Oxfam Trailwalker consisteix a que formaciones de 4 persones, que compten amb el suport d'un equip format per dos integrants, recorrin juntes a peu 100 quilòmetres en un temps màxim de 32 hores. L'edició 2013 del Trailwalker va repetir el recorregut del 2012: la “via verda”, una ruta senderista que discorre entre Olot, Girona i Sant Feliu de Guíxols. Els membres de l'equip han de començar i acabar junts en un clar exemple de solidaritat i treball conjunt.

L'objectiu d'aquesta marxa és lluitar contra la pobresa i la injustícia al món. La tercera edició va aconseguir recaptar més de 620.000 euros de recaptació, per 473.000 i 770.000 euros la primera i la segona, respectivament.

En l'actualitat, el Trailwalker se celebra regularment a Hong Kong, Canadà, Gran Bretanya, Japó, Nova Zelanda, Austràlia, Bèlgica, Holanda, Alemanya, Irlanda, França i l'Índia. Milers de persones d’arreu  participen cada any. Els rècords del Trailwalker els té Oxfam Japó, amb més de mil equips participants en les últimes edicions i Oxfam Intermón,, amb un crono de 9 hores 45 minuts.

El Trailwalker  compta amb ambaixadors de luxe en l'edició de 2013: els medallistes olímpics Andrea Fuentes, Joel González i Maria Vasco, i la nedadora paralímpica Teresa Perales. A més,  té el suport de la Diputació de Girona, el Patronat de Turisme Pirineu Costa Brava, el Consorci Vies Verdes de Girona, la Generalitat de Catalunya, la Federació Excursionista de Catalunya (FEEC) i els ajuntaments d'Olot, les Preses, Sant Esteve d'en Bas, Sant Feliu de Pallerols, les Planes d'Hostoles, Amer, Anglès, Bescanó, Girona, Quart, Cassà, Llagostera, Santa Cristina d'Aro i Sant Feliu de Guíxols.

Més informació:

Els mitjans gràfics poden descarregar fotografies i imatges en:  https://my.zyncro.com/files/MwN67eq