28 Desembre 2011

Més de 100 equips ja s’han inscrit a la segona edició del Trailwalker.

Oxfam Intermón presenta a Fitur la nova ruta per la Via Verda d’Olot-Girona-Sant Feliu de Guíxols

Amb el lema “De la muntanya al mar contra la pobresa” Oxfam Intermón Trailwalker proposa recórrer el 5 i 6 de maig del 2012 els 100 km de Via Verda des d'Olot, passant per Girona fins a Sant Feliu de Guíxols, en la Costa Brava.

Oxfam Intermón, de la mà de l'Ajuntament de Girona, presentarà en Fitur la segona edició del Trailwalker, amb l'objectiu de promoure la iniciativa entre els interessats del turisme esportiu i excursionista de tota Espanya.

115 equips formats per 4 caminantes i 2 persones de suport, ja s'han compromès a recaptar els 1.500 euros que els permetrà participar en el Oxfam Intermón Trailwalker, el pròxim 5 i 6 de maig de 2012 .

Ruta turística i senderista

La Ruta del Carrilet per la qual marxarà el Oxfam Intermón Trailwalker travessa paratges de gran importància paisatgística, ecològica i cultural. S'inicia en la Zona Volcànica de la Garrotxa (Olot, 440 m sobre el nivell del mar) i, sempre seguint el recorregut de l'antic tren de via estreta, arriba fins a la vall del Ter i les deveses de Salt i Girona, arribant a el seu punt més elevat en el Coll d'en Bas (558 metres).

Des de Girona fins a Sant Feliu de Guíxols (15 m) la ruta arriba a el seu punt més alt a Cassà de la Selva (136 m). La ruta ens duu fins al mar just a Sant Feliu de Guíxols, bressol del topònim «Costa Brava», des d'on es pot gaudir de magnífiques vistes.

Doble desafiament

6 dels equips inscrits ja han aconseguit el repte solidari – recaptar 1.500 euros-; sense conformar-se per la quantitat mínima requerida per l'organització, segueixen sumant donatius.

ÑAM ÑAM X A TOTHOM!, un equip format per 6 dones mallorquines, va anar el primer a aconseguir els 1.500 euros; a dia d'avui ja duen recaptats 1.942 euros, a través d'una gran mobilització i suport de coneguts, empreses col·laboradores i esportistes balears.

El primer equip d'empresa a aconseguir els 1.500 GE Volunteers Iberia, s'ha proposat reunir els 2.500 euros que costa fer arribar un pou a una comunitat a Etiòpia. Prop d'aconseguir el seu objectiu, ja han recaptat 2.070.

1 de cada 4 participants en el Trailwalker es desplaçaran des de fora de Catalunya, on es realitza la prova. Barcelona, Girona i Tarragona són les províncies que sumen més participants. València, Madrid i Sevilla, amb 26, 22 i 16 participants són les províncies amb major participació de fora de Catalunya.

A Sevilla, per exemple, l'equip Botijo solidario, que ja va participar en la primera edició, s'ha proposat mobilitzar almenys a 10 equips sevillans. L'atleta Kevin López i el Sevilla FC els recolza en aquest objectiu. El pròxim 11 de febrer organitzen un gran esdeveniment en El Alamillo, Sevilla, al que conviden a tots els participants del Trailwalker.

Com en la primera edició també s'esperen equips internacionals. Un equip portuguès i un de Hong Kong ja han mostrat interès en la prova.

Sobre Oxfam Intermon

Oxfam Intermon lluita contra les causes de la pobresa, i no només contra les seves conseqüències. Per això, actua d'una manera integral en més de cinquanta països d'Àfrica, Amèrica i Àsia: coopera en gairebé 500 programes de desenvolupament i acció humanitària, fomenta el comerç just i promou campanyes de sensibilització i mobilització social.

Compta amb la col·laboració de més de 250.000 socis, donants i organitzacions, així com amb el treball estable de més de 2.000 persones, entre voluntaris i assalariats. Des de 1997 suma el seu esforç al de les altres 13 ONG d’ Oxfam Internacional per aconseguir major eficàcia en la seva tasca.

Fotos de la primera edició del Trailwalker:

Video de la segona edició del Trailwalker:

Contacte per a mitjans de comunicació:
Xavier Codony Tel: 93 214 75 42 – 650 920 368 xcodony@oxfamintermon.org